ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

توقیف محموله ۱۰۰ تُنی چوب قاچاق در قزوین

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

ایسنا/قزوین دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان قزوین مطابق اقدامات صورت گرفته طی ۲ روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت. با توقیف خودروهای موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد.

محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: حسب اخبار واصله مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان قزوین به مقصد استان‌های شمالی، دستورات قضایی لازم مبنی بر استقرار گشت‌های ایست و بازرسی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی استان در محور قزوین- رشت صادر شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی افزود: در همین راستا مطابق اقدامات صورت گرفته، طی ۲ روز اخیر بیش از ۱۵ دستگاه تریلر حمل چوپ قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال یافت. با توقیف خودروهای موصوف، بیش از ۱۰۰ تن محموله چوب قاچاق کشف، ضبط و توقیف شد، که این میزان قاچاق چوب جای نگرانی دارد.

دادستان قزوین تأکید کرد: قطع بی‌رویه درختان مثمر و جنگلی آسیب‌های سنگین و جبران‌ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌سازد و به همین خاطر مبدأ بارگیری چوب‌های قاچاق و مقصد آن‌ها در مرحله شناسایی قرار دارد و قطعاً با عوامل دخیل برخورد قاطع خواهد شد.

وی اظهار کرد: قطع درختان باید با اخذ مجوز از سوی اداره کل منابع طبیعی صورت گیرد و هرگونه قطع غیرمجاز درختان و حمل آنها ممنوع و در صورت کشف، قاچاق محسوب می شود و برای متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مسئول گفت: عوامل بومی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند و با توجه به گستردگی اراضی و باغات، قطع هرگونه درخت و حمل آن‌ها را به سازمان‌های متولی، مراجع انتظامی اطلاع دهند، تا اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان، ضمن هشدار جدی به متخلفان خاطرنشان کرد: بر اساس دستورات قضایی صادره به عوامل انتظامی و تشکیل گشت‌های ایست و بازرسی توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل و نقل هرگونه چوب فاقد مجوز از محورهای مواصلاتی استان ممنوع بوده و خودروهای حمل توقیف و به پارکینگ منتقل شده و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط