ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نمونه رای (نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری)

در . ارسال به آرای منتخب

عنوان: نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری
پیام: مشابهت یک علامت تجاری با علامت تجاری ثبت شده، به نحوی که استفاده از آن به روی کالا یا خدمات مشابه، موجب گمراهی عموم گردد، شرط تحقق بزه نقض حقوق ناشی از ثبت علامت تجاری است.
مستندات: ماده 40 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386
شماره دادنامه قطعی : 9309970223801766
تاریخ دادنامه قطعی : 1393/12/12

 

رأی دادگاه بدوی
در خصوص اتهام آقای س.، 31 ساله، فاقد سابقه کیفری، آزاد با معرفی کفیل، مبنی بر نقض حقوق صاحب علامت تجاری »ج.«؛ دادگاه توجهاً به شکایت شاکی خصوصی و گواهی ثبت رسمی علامت تجاری و کیفرخواست دادسرا و عکس ها و تصاویر مأخوذه که حاکی از استفاده متهم از علامت تجاری شاکی است و مدافعات بلا وجه وی و سایر قرائن و امارات موجود بزه انتسابی را محرز و مسلم دانسته و مستنداً به ماده 61 ناظر به ماده 40 قانون ثبت اختراعات طرح های صنعتی و علائم تجاری نامبرده را به پرداخت ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می نماید. در راستای ماده 215 قانون مجازات اسلامی 1392 علامت تجاری مورداستفاده متهم پس از قطعیت رأی معدوم و امحاء اثر و تابلوها جمع آوری و کالاها به متهم مسترد شود. رأی صادره حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 1043 دادگاه عمومی جزایی تهران- افراسیاب

رأی دادگاه تجدیدنظر استان
در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای س. نسبت به دادنامه شماره 9309972191800018 مورخ 20/01/1393 صادره از شعبه 1043 دادگاه عمومی جزایی تهران که متضمن محکومیت مشارالیه به پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و محو علامت تجاری مورداستفاده تجدیدنظرخواه و جمع آوری تابلوها با نام تجاری مورد شکایت و استرداد اصل کالاها و تابلوها به وی است؛ با نگرش در مجموعه اوراق و محتویات پرونده نظر به این که شبیه بودن نام تجاری یا علامت تجاری دیگری یا نام و علامت تجاری ثبت شده به نحوی که استفاده از آن به روی کالا یا خدمات مشابه موجب گمراهی عموم گردد از عناصر متشکله بزه عنوان شده است و در مانحن فیه شباهت نام تجاری مورد استفاده تجدیدنظرخواه بر روی تابلوها و کارت ویزیت و رسید مشتری با علامت تجاری ثبت شده متعلق به تجدیدنظرخوانده (شاکی بدوی) وفق نظریه ابرازی کارشناس رسمی که مصون از هرگونه ایراد و تعرضی باقی مانده به گونه ای نیست که موجبات گمراهی مشتریان را فراهم آورد. بنا به مراتب و با اوصاف و کیفیات مرقوم دادگاه تجدیدنظرخواهی عنوان شده را وارد و موجه تشخیص و مستنداً به بند ب ماده 257 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری دادنامه معترض عنه را نقض و در اجرای اصل کلی برائت رأی بر برائت تجدیدنظرخواه صادر و اعلام می نماید. رأی صادره قطعی است.

شعبه 38 دادگاه تجدیدنظراستان تهران - رئیس و مستشار

عبدالرحیم دادگرنیا - زین العابدین صادقی

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط