ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

کتاب «دانستنی های ضروری پیرامون مهریه» توسط ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند منتشر و به بازار نشر عرضه شد

در . ارسال به اخبار کتاب

کتاب «دانستنی های ضروری پیرامون مهریه» توسط ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند منتشر و به بازار نشر عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دانستنی های ضروری پیرامون مهریه» به تازگی توسط ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند منتشر و به بازار نشر عرضه شده است.

مهریه یا صداق به مالی گفته می شود که مرد در هنگام وقوع عقدنکاح برابر ضوابط شرع، رسم و عادت به همسر خود می پردازد یا مکلف به پرداخت آن می شود. اگرچه مهریه در زمان معاصر مختص مسلمانان است اما به شهادت تاریخ، در ایران قبل از اسلام، یونان باستان نشان های سابقه پرداخت مبلغی پول از طرف داماد به عروس (یا پدر عروس) در زمان ازدواج وجود دارد. این حق از دیرباز در تاریخ زندگی بشر وجود داشته است و با ظهور دین اسلام به رسمیت شناخته شده. جایگاه صحیح آن ترسیم گشته و شرایطی برای آن تعیین شده است.

این کتاب، مسئله مهریه و مسائل مرتبط با آن را تشریح می کند.

این کتاب در ۵ فصل با عناوین، خانواده، مهریه، کارکردهای مهریه، توصیه ها و سفارشات به جوانان و توصیه های قانونی تدوین شده و مطالبی درباره فلسفه ازدواج، خانواده از دیدگاه اسلام، اختلافات در خانواده، کارکردهای روانشناختی مهریه، تاثیر مهریه در رفتار مرد، کارکردهای اجتماعی مهریه در زنان، عوامل گرفتن مهریه بالا، آسیب های روانی اجتماعی افزایش مهریه، احکام فقهی و حقوقی مهریه، مراحل به اجرا گذاشتن مهریه و ..... را در بر می گیرد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

تصویری که مردم جامعه ما از قانون دارند، مانند بسیاری از تصورهای دیگر، تنها بر مبنای شنیده ها شکل گرفته و کمتر کسی است که تا پیش از ورود به دادگاه، تصویری واقعی از این مسئله داشته باشید. مردان بسیاری هستند که فکر می کنند مجلس قانونی را تصویب کرده که مهریه هر اندازه که باشد بیش از 200 سکه به زن تعلق نمی گیرد، یا تصور می کنند دیگر هیچ مردی بابت ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان نمی رود. اگر مردان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان می روند علتش وجود قانون موسوم به ماده 2 در مجموعه قوانین مربوط به محکومان مالی است که به موجب آن بدهکار تا وقتی بدهب خود را ندهد باید در حبس بماند.... این مسئله هم که دیگر مردی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به زندان نمی رود کاملا غلط است. چنین مردانی تنها در صورتی به نزندان نمی روند که بتوانند پیش از دستگیری، ناتوانی خود در پرداخت مهریه را ثابت کنند.

این کتاب با ۱۳۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط