ورود کاربران

اطلاعات

آشنایی با خدمات موسسه حقوقی

حق ستان دادآور

تماس با وکیل :          66519169

پیامک :         30004650196448

رزومه مدیر موسسه

رزومه مدیر موسسه حقوقی حق ستان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

دانلود نرم افزار رایگان دادآور

پرینت

نقض ۱۵ درصد از آرای قضات البرز در مرحله تجدیدنظر

در . ارسال به اخبار حقوقی داخلی

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: نتیجه آموزش‌های قضایی، افزایش دقت در رسیدگی‌هاست تا جایی که اکنون تنها ۱۵ درصد آرای صادره قضات استان در مرحله تجدیدنظر یا بالاتر نقض می‌شوند.

به گزارش ایسنا، احمد فاضلیان در آیین توجیهی اساتید مدعو معاونت منابع انسانی دادگستری البرز بر لزوم در اولویت قرار گرفتن آموزش در کلیه شئونات شغلی و زندگی کارکنان دادگستری تاکید کرد و گفت: کارایی یک نظام توانمند مرهون نیروی انسانی سرشار از کارآیی و آزموده است که نسبت به ماموریت‌های سازمان و وظایف خود آگاهی کامل دارد و آموزش‌های لازم را فرا گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز مهمترین رکن برای ارتقای یک سازمان را نیروی انسانی دارای دانش و تخصص کافی دانست و افزود: این موضوع در زمینه مباحث قضایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند برای اینکه در این حوزه با مسائل پیچیده روبه‌رو هستیم که درک مسئله و صدور رای باید توام با دانش کافی و به‌روز باشد.

وی تغییرات اساسی و چندین باره در ساختار قضایی و قوانین کشور را ناخوشایند توصیف کرد و گفت: در ۴ دهه اخیر بارها شاهد تغییر در ساختار سیستم قضایی کشور بودیم تا اینکه پس از آزمون و خطا به ساختار فعلی رسیده‌ایم که فعالیت با این سطح از تغییرات نیازمند دانش‌اندوزی مداوم کارکنان است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا به جای تغییرات اساسی در قوانین، قانون‌های فعلی پس از رفع ایرادات و نواقص اصلاح شوند و دوباره در فرآیند آزمایش قوانین جدید قرار نگیریم.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تغییرات در شکل قوانین به سختی انجام می‌شود و باید ده‌ها سال بگذرد تا احساس به تغییر ایجاد شود ولی در کشور ما اینگونه نیست و شاهد هستیم که به یکباره کل یک قانون و بالتبع تمام مواد آن تغییر می‌کند.

فاضلیان با اشاره به ابلاغ قوانین آیین دادرسی و کیفری جدید در سال‌های اخیر بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی قضات با این قوانین تاکید کرد و گفت: سرعت در تغییر قوانین می‌تواند به افزایش خطا در صدور آرای قضایی منجر شود.

وی با تبیین سیاست دادگستری استان البرز در زمینه آموزش کارکنان قضایی و اداری توضیح داد: در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در زمینه آموزش‌های تخصصی همکاران داشتیم که با تغییر مدیریت انجام شده امروز در مسیر درستی قرار داریم و تلاش می‌شود برای توانمندسازی کلیه نیروهای شاغل، دوره‌های تخصصی با دعوت از اساتید برجسته کشوری و استانی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: نتیجه آموزش‌های ارائه شده که به صورت هفتگی در مورد قضات انجام می‌شود افزایش دقت در رسیدگی‌هاست تا جایی که اکنون تنها ۱۵ درصد آرای صادره قضات استان در مرحله تجدیدنظر یا بالاتر نقض می‌شوند.

وی یکی از مهترین علل اطاله دادرسی را ضعف دانش قضایی عنوان کرد و گفت: اگر قاضی به دلیل داشتن تجربه و دانش کافی، مسیر صحیح را به موقع تشخیص دهد در صدور رای تعلل نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های متعدد به کارکنان دادگستری محدود نشده است و همکاران در معاونت‌های پیشگیری و فرهنگی دوره‌های مختلفی را برای آشنایی مردم استان در حوزه دانش حقوقی و نیز افزایش فرهنگ عمومی برگزار کرده‌اند که می‌توان به برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج و طلاق، آموزش‌های مشاورای برای دانش آموزان، آموزش‌های حقوقی در محلات و مساجد و اماکن عمومی استان اشاره کرد.

ارسال به شبکه های اجتماعی

مطالب مرتبط